Peer program s pejsky
Ve středu 12. října 2022 čtvrťáci a sedmáci doufali, že jim počasí zachová přízeň. Peer aktivisté ze třídy 7. B si totiž pro čtvrťáky připravili program, který by se v budově školy dal realizovat jen obtížně. Důležitou součástí programu byli dva velcí psi, které si děti mohly pohladit, dát jim z ruky pamlsek, zkusit poslušnost pejsků nebo je i vodit na vodítku. Toto praktické zpestření programu bylo malou ukázkou canisterapie, což je – jak se děti dozvěděly – „léčba psem“. Přítomnost psa zvedá většině lidí náladu a lepší nálada vede k rychlejšímu uzdravení. Nebo k uchování dobré nálady a pevného zdraví.
Program měl také čtyři teoretické části, v nichž se čtvrťáci pod vedením zkušenějších spolužáků dozvěděli o psech mnoho informací – něco o historii, rasách, o zásadách bezpečného chování při setkání s cizím psem, nebo při napadení psem, o mnoha radostech, ale také starostech a povinnostech, které přijdou, pokud si někdo pořídí vlastního psa, o psích hrdinech ve filmech a knihách. Čtvrťáci také zkoušeli odhadnout významy různých rčení (čeština je na rčení se psem v hlavní roli bohatá – např. ani psa by nevyhnal, nálada pod psa, psí počasí, psí oči). Nejzdatnější čtvrťáci v závěru programu předčítali úryvky z nejkrásnější české knihy o psech – z Dášeňky od Karla Čapka.
Kateřina Janků, školní metodik prevence